Všichni přemýšlející obchodníci velmi dobře vědí, že nikdy nemohou být garantovaně ze všech na světě nejlevnější, přesto tak někteří své zboží v reklamách stále označují. Když to na ceduli u dveří napíše obchodníček – zelinář, že má dnes nejlevnější banány, můžeme se snažit ho omluvit že myslel jen svou ulici a že jeho hlavní zákazníci ani nikam dál nechodí. Když však podobné a jasně prokazatelné nepravdy uvádějí i velké obchodní společnosti, je to na pováženou. Pojďte se tedy podívat, jaký další podvod jsme pro vás odhalili.
Například v telekomunikacích mezinárodně působící obchodní společnost Unient Communications, a.s. hned na úvodu svých webových stránek uvádí, že svým firemním zákazníkům nabízejí nejlevnější přenesení telefonního čísla v Česku (viz obrázek níže). Na tuto lež samozřejmě chtějí nalákat nové zákazníky, které třeba ani nenapadne, že to nemusí být pravda.
Cena za přenesení jednoho telefonního čísla od jiného operátora pevných linek k Unient Communications, a.s. však činí podle jejich ceníku 999 Kč bez DPH (viz obrázek níže), a na trhu jsou přitom konkurenti, kteří nabízejí takzvanou portaci čísel nejenže levněji, ale jak jsme si dnes ověřili, např. České Radiokomunikace a.s. (největší alternativní operátor pevných linek v Česku) přenášejí čísla svým firemním zákazníkům dokonce zcela ZDARMA!
Co je to portace telefonního čísla:
Přeje-li si zákazník platit za volání z pevných linek novému operátorovi (obvykle díky nižší ceně, nebo kvalitnějším službám), může si k němu nechat přenést i své telefonní číslo a původnímu operátorovi již neplatit nic. Dříve to bylo tak, že číslo zůstalo evidováno u tehdy monopolního Českého Telecomu, kterému zákazník stále musel platit nesmyslný paušál za nic, a konkurenčnímu operátorovi platil jen za uskutečněné hovory.
Desítky až stovky tisíc Čechů dodnes neví, že už za pevnou linku nemusí platit paušál (např. práve u společnosti České Radiokomunikace a.s.), takže stále přispívají dnes již Telefonice O2 (nástupci Českého Telecomu) příjemných 500 korun měsíčně za nic a volají dnes již draze (ceny volání šly mezitím podstatně dolů i u největších telekomunikačních operátorů) u nějaké malé firmičky, která je kdysi přesvědčila, že jsou u ní hovory levnější.